De wereld wordt steeds dommer

Door Wiethoofd op woensdag 1 februari 2012 13:37 - Reacties (52)
Categorie: Overig, Views: 10.730

Ik ben tot de conclusie gekomen dat de wereld steeds dommer wordt, of tenminste gaat worden. There, I said it... now let me explain.

Hoe kom je tot zo'n conclusie?
Eitje: het zijn de lager opgeleide mensen die elkaar vinden, het doen als konijnen, vaak zonder na te denken over eventuele geslachtelijke en financiŽle consequenties, en een bult kinderen krijgen. Nu is intelligentie deels erfelijk, de aanleg moet er voor zijn en de ambitie om er iets mee te doen is natuurlijk ook van belang. Als je dus twee domme ouders hebt is er een zeer kleine kans dat je bovenmatig intelligent bent, heb je slimme ouders dan ben je vaak onderdeel van een gezin van 3 tot 6 familieleden in plaats van 9.

I see dumb peopleSchijnbaar heeft in breezah spreken/communiceren en de meiden die het representeren een bepaalde aantrekkingskracht. Ook het compleet vernachelen van de Nederlandse taal (of welke taal dan ook) en doen alsof niets je interesseert behalve een lekker (dom) wijf (en talloze kinderen), schijnt ontzettend goed te werken als pussy magnet.

Ook het automatiseren en digitaliseren van vrijwel alles zorgt voor het uitsterven van ambachtelijke beroepen, en veroorzaakt luie mensen wat betreft informatie verzamelen en onthouden ("Dat Google ik wel/Staat wel op Wikipedia/Z'n nummer staat wel in m'n telefoon/etc."). Naast de ontzettend goede medische zorg in de Westerse wereld blijven de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen toch in leven. Ook de kinderen die zonder zorg Łberhaupt niet in leven zouden zijn en/of blijven, kunnen nu opgroeien.

Daarnaast heb je nog dat het eten steeds sneller (gegeten en geproduceerd) en vetter en ongezonder moet zijn en krijg je dus naast hele domme mensen hele dikke domme mensen, waar een relatief intelligent persoon nog zijn/haar eigen kostje in elkaar draait.

Conclusie
Bovenstaande zal lang niet altijd met elkaar verband houden en op alle voorbeelden zijn uitzonderingen te noemen, maar de uiteindelijke conclusie: De mens wordt dikker, dommer en helpt zichzelf uiteindelijk naar de klote.

1-1-12 19:30: Post geŁpdatet met wat taalfails waar ik op doel, dyslexie dus niet.

Volgende: Bizardere clip 03-'12 Bizardere clip
Volgende: Candy colourless GoT (update) 11-'11 Candy colourless GoT (update)

Reacties


Door Tweakers user Gish, woensdag 1 februari 2012 13:43

Wat is het probleem dan? Volgens jou theorie lost het zichzelf op door middel van 'natuurlijke selectie'. Problem solved. De uitzonderingen blijven over, beginnen opnieuw en het liedje herhaalt zich weer. En weer. En nog een keer. Nogmaals. Again.

Door Tweakers user Roytoch, woensdag 1 februari 2012 13:43

Dus taalveranderingen, externe kennis en vet eten leiden tot de conclusie dat de mens steeds dommer wordt en zichzelf naar de kloten helpt? Goed hoor, gelukkig spat de intelligentie daar wel van af.

Door Tweakers user th4k1ck3r, woensdag 1 februari 2012 13:47

Schitterend om deze frustraties te lezen =D

Ik irriteer me ook aan de jeugd van tegenwoordig, maar ik weet ook dat dit mijn eigen kansen vergroot: Hoe meer dommer volk, hoe beter ik ben.

In ons gezin met 3 kinderen heeft vader/moeder/3kinderen allemaal een IQ boven 120. Ik hou van de genen van mijn ouders!

Natuurlijke selectie zorgt ervoor dat wij als intelligente mensen zullen overleven.

Al eens de theorie van de Untermensch en de ‹bermensch gelezen?
De dommen planten zich voort met andere dommen, de intelligente planten zich voort met andere intelligente. Natuurlijke selectie dus. Dit zorgt voor evolutie die twee kanten opgaat!

Door Tweakers user Scaptic, woensdag 1 februari 2012 13:47

Zeker net Idiocracy gezien?

Door Tweakers user Wiethoofd, woensdag 1 februari 2012 13:48

@Gish, de natuurlijke selectie wordt grotendeels weggenomen door de goede zorg in de Westerse wereld.

De uitzonderingen die overblijven zullen nooit genoeg resources hebben om opnieuw te beginnen, alles verstoken we nu al of maken we kapot.

@roy.ahuis, breezah speek en sommige 'taal' die nu op internet gebezigd wordt is nauwelijks meer gerelateerd aan de originele taal, vaak zijn de begin en eindletters nog hetzelfde, maar luister eens naar hiphop/rap, dat is imho geen Engels meer.

En het is inderdaad wat kortzichtig geschreven, maar dat betekent niet dat er geen waarheid in schuilt.

Door Tweakers user Gish, woensdag 1 februari 2012 13:52

Als het er daadwerkelijk zo erg aan toe gaat als jij beschrijft wordt de selectie inderdaad grotendeels weggenomen. Maar niet voor niets grotendeels. Als we echt zo achterlijk zijn komt er een moment waarop er niet meer genoeg mensen zijn die voor anderen kunnen zorgen en voorkomen dat we de pijp uit gaan.

Door Tweakers user NoUseWhatsoever, woensdag 1 februari 2012 14:02

Gewoon zoals in de film "300" alle misvormde kinderen op de vuilnisbelt gooien, verplichte jaarlijkse mathathons waar fail=death en alle zieke mensen en hongerige mensen op een eiland zetten. Dan eten de hongerige mensen de zieke mensen op en hebben we geen problemen meer :P

Ik moet zeggen dat ik het, naast mijn ietwat sarcastische bericht hieroven, tot op zekere hoogte met je eens ben. Ik maak me ook wel zorgen als ik zie hoe de kampers uit mijn basischoolklas allemaal al kinderen hebben en daar gewoon mee doorgaan, terwijl de klasgenoten die ik wat slimmer acht, daar nog zelfs helemaal niet over nadenken. In the good old days was dat geen probleem, omdat je dan als retard niet goed voor die kinderen kon zorgen en ze vanzelf vroeg doodgingen met zijn allen, maar nu worden inderdaad alle kinderen gesubsidieerd, evenals mensen die door een handicap niet kunnen werken maar wel kunnen voortplanten.

Op deze manier wordt de "genenpoel" van de mens vervuild met zwakke genen en wordt de evolutie van de mens omgekeerd. De opmars van de gerobotiseerde dienstverlening en informatievoorziening speelt hier op in en versterkt het effect alleen maar.

Aan de andere kant kun je zeggen dat de domme mensen van nu, ontzettend veel slimmer zijn dan de domme mensen van vroeger doordat ze toegang hebben tot dezelfde middelen als iedereen. De slimme mensen zijn nog eens exponentieel veel slimmer dan de slimmerds van decennia terug waardoor het in verhouding waarschijnlijk in totaal op een gelijk niveau blijft (zeer veel iets slimmere dommerds en een handjevol zeer veel slimmere slimmerds).

Daarom ben ik fan van de Darwin Awards :) . Verder is er op een ethisch verantwoorde manier weinig aan te doen, dus rest ons geen keuze dan zoeken naar de slimmerds en alles voldoende relativeren :D

@hieronder: your argument is invalid

[Reactie gewijzigd op woensdag 1 februari 2012 14:04]


Door Tweakers user th4k1ck3r, woensdag 1 februari 2012 14:02

Ik hoop trouwens dat je geen wiet rookt want dan hoor je wat mij betreft ook bij de domme mensen!

Door Tweakers user Ahrnuld, woensdag 1 februari 2012 14:08

Tja, ik ken mensen met een gemeten IQ van 90 die er ongeveer zo over denken en mensen met een IQ van 130 die erom lachen, de TV weer aanzetten en het allemaal wel best vinden.

Dus hoezo genen....het gaat erom dat je de fouten in de (menselijke) natuur kunt doorzien. En dan komt er inderdaad een periode van frustratie tegenover alle 'debielen' om je heen. Nog even later en je komt erachter dat je zelf ook een debiel bent, hoogstens iets minder dan gemiddeld.

En dan?

Door Tweakers user Adion, woensdag 1 februari 2012 14:16

Het lijkt een aannemelijke theorie, maar is er eigenlijk ook al enig bewijs voor dat het zo is?
Zijn er procentueel minder hoger opgeleiden dan vroeger bijvoorbeeld?

Door Tweakers user tech-no-logical, woensdag 1 februari 2012 14:18

ik moest gelijk denken aan http://expertenough.com/2...f-becoming-good-at-things
er is vast een link tussen deze twee fenomenen....

Door Tweakers user -Cn-, woensdag 1 februari 2012 14:20

Laatst was uit onderzoek gebleken dat de jeugd over het algemeen minder weet als de oudere generatie's maar wel veel beter de locatie van desbetreffende kennis kan vinden (Simpel gezegd hoe ze op Google kunnen zoeken)

Het probleem is dus wel dat de jeugd te simpel gaat nadenken en dus inderdaad zal zeggen. "Dat Google ik wel" en daardoor zich ook minder snel in verschillende onderwerpen interesseren want als ze daar een vraag over krijgen dan Google ze het wel. En zoals je zelf al kan raden zijn ze dus heel erg afhankelijk van het internet.

Voor de rest wel begrijpelijke blogpost. Ik zie het zelf genoeg om me heen (18 Jarige MBO Student)

Door Tweakers user YopY, woensdag 1 februari 2012 14:26

en veroorzaakt luie mensen wat betreft informatie verzamelen en onthouden ("Dat Google ik wel/Staat wel op Wikipedia/Z'n nummer staat wel in m'n telefoon/etc.").
En? Door zaken niet op te slaan die makkelijk op te zoeken zijn hou ik ruimte over voor andere dingen - belangrijkere dingen, waar ik geld mee verdien enso, jeweetz.

Overigens, ik heb zo m'n twijfels over de intelligentie van de poster, die redelijk eenvoudig 'den mensch' over een kam scheert en lekker eenvoudig iedereen in hokjes duwt en generaliseert.

De mens wordt niet dommer: De mens wordt anders. Prioriteiten wijzigen. Over het algemeen wordt de mensheid just steeds slimmer. De totale hoeveelheid kennis die mensen bezitten en / of waar ze snel toegang toe hebben is in de laatste twintig jaar exponentieel toegenomen. Dat er een categorie mensen blijft die daar geen interesse in hebben of daar de geestelijke capaciteit niet voor hebben is jammer, maar niks aan te doen.

Door Tweakers user datarobotics, woensdag 1 februari 2012 14:27

Ik vind het niet erg, al die domme mensen (waaronder een hoop domme tweakers) werken mijn geld bij elkaar zonder dat ze het door hebben.

Door Tweakers user Paul, woensdag 1 februari 2012 14:45

Heerlijk, al die lange tenen om op te gaan staan :Y)

Idiocracy (2006) ;)

Door Tweakers user Sissors, woensdag 1 februari 2012 14:51

Recent ook nog een keer gelezen van een theorie dat de mens gaat opsplitsen in twee rassen, een 'dom' ras, ook relatief kort, en een slimmer ras, dat relatief langer is. Het domme ras ontstaat gewoon omdat die mensen een hoop kinderen krijgen, maar tegelijkertijd gaan hoogopgeleiden steeds meer onderling trouwen en kinderen krijgen, en vooral hoogopgeleide vrouwen hebben weinig behoefte aan een tokkie als man (hoogopgeleide mannen meestal ook niet trouwens), en dus krijg je een tweedeling in de samenleving, en uiteindelijk gewoon aparte rassen.

Door Tweakers user Wiethoofd, woensdag 1 februari 2012 14:55

YopY schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:26:
Overigens, ik heb zo m'n twijfels over de intelligentie van de poster, die redelijk eenvoudig 'den mensch' over een kam scheert en lekker eenvoudig iedereen in hokjes duwt en generaliseert.
Het is een blog, geen afstudeerscriptie oid, en schijnbaar levert mijn insteek de nodige (felle) reacties op ;)
De mens wordt niet dommer: De mens wordt anders. Prioriteiten wijzigen. Over het algemeen wordt de mensheid just steeds slimmer. De totale hoeveelheid kennis die mensen bezitten en / of waar ze snel toegang toe hebben is in de laatste twintig jaar exponentieel toegenomen. Dat er een categorie mensen blijft die daar geen interesse in hebben of daar de geestelijke capaciteit niet voor hebben is jammer, maar niks aan te doen.
De mensen die de geestelijke capaciteit niet hebben of niet weten hoe de kennis die overal beschikbaar moet zijn niet weten te vinden ga je als iemand die wel de capaciteit en die kennis heeft ontzettend aan ergeren als ze keer op keer bij je terug blijven komen zonder dat ze zelf moeite doen om die kennis te vinden of te onthouden.

@-Cn-, De kennis is dan wel op internet te vinden, al dan niet op te vragen, maar wat als je internetverbinding er uit ligt, Google of Wikipedia of Microsoft van de ene op de andere dag ermee te stoppen of echt alle energiereserves opgebruikt zijn, hoe wil jij dan de online opgeslagen informatie gaan bereiken? /Doemdenken

Door Tweakers user ElektroNeko, woensdag 1 februari 2012 15:00

Slimme mensen neuken ook hoor... Ik weet het: Het klinkt raar, maar het is echt zo....

En zoals YopY al zei: Mensen worden niet dommer, ze worden anders. Plus ook vooral: Nu er meer open en anonieme platformen zijn kunnen meer mensen zich makkelijker uiten, en lijkt de mensheid over het algemeen dommer dan ze daadwerkelijk zijn doordat de "domme" mensen nu een groter publiek hebben om domme dingen tegen te zeggen.

Maar ik begrijp jouw ergernis enigszins ;3

[Reactie gewijzigd op woensdag 1 februari 2012 15:01]


Door Tweakers user MicGlou, woensdag 1 februari 2012 15:05

Wow... dat is een blog vol kortizichtigheid, vooroordelen en nonsens zeg... potver, jij durft! Er gaat serieus zoveel scheef in dat stukje tekst...

Je begint met laag opgeleide mensen, wat weer genetisch gezien door domme ouders komt etc... Dan roep je cijfers die absoluut NIET Nederlands zijn... er zijn maar weining gezinnen in Nederland die rond de 9 liggen... 6 is al een uitschieter. Al die 'domme mensen' eten ongezond, maakt het blijkbaar voor jou ook nog een stukje erger...

Je conclusie: de mensheid gaat naar de klote!

Nou kan ik je vertellen dat juist door dergelijke arrogantie, het verheven willen zijn, vooroordelen over mensen waar je blijkbaar 0,0 begrip van hebt... DAT is nou juist het probleem van de verslechtering onder de mens.... van die zeurkousen die achter hun toetsenbord zitten en kritiek hebben op de gehele wereld.

Ik stop maar... want ik kan nu alleen nog maar heel onvriendelijke, zelfs vijandelijke opmerkingen maken want mijn broek zakt af van de ENORME PLAAT VOOR JE KOP! Als dit is hoe jij tegen dingen aankijkt, dan ben je zelf onder deel van het probleem. Wijzen is makkelijk...

Door Tweakers user wheez50, woensdag 1 februari 2012 15:16

Tip: Intelligentie is veel minder erfelijk dan je denkt.

Sterker nog: Zeker al vanaf onze gouden eeuw is er een directe negatieve correlatie tussen intelligentie en aantal kinderen. Te slim zijn doet het namelijk al eeuwenlang slecht 'bij de vrouwtjes'. En toch is er nog sprake van vooruitgang.

Mijn enige verklaring is dat de erfelijke kanten van intelligentie zo verspreid zijn over de genenpoel, dat het werkelijk onmogelijk is domheid te propageren over meerdere generaties.

Doet er niet aan af dat de mensheid alsnog naar de kloten gaat. Hel en Verdoemenis wacht onsch!!!1

Door Tweakers user 4ourty2, woensdag 1 februari 2012 15:17

Met deze reactie zal ik niet inhoudelijk op je argumenten ingaan maar enkel op je conclusie.

"De mens wordt dikker, dommer en helpt zichzelf uiteindelijk naar de klote."

Hoewel het voor de mensheid misschien te betreuren is als dit echt zou gebeuren (daar verschillen de meningen over denk ik) is het geen reden tot paniek. De evolutie stopt niet bij de mensheid of wij nu wel of niet blijven voortbestaan. Verder is niet een universeel belang bij het voortbestaan van een ras. Sterker nog zelfs de aarde houdt niet op met draaien en het leven op aarde stopt ook niet met het uitsterven van de mens. Waarschijnlijk zou het naar de klote helpen van de mensheid alleen maar goed zijn voor de andere levende wezens hier op aarde. Dus of je argumentatie nu klopt of niet, de gevolgen van de getrokken conclusie zijn zeker te overzien (alleen niet door ons).

Door Tweakers user ChojinZ, woensdag 1 februari 2012 15:20

"het zijn de lager opgeleide mensen die elkaar vinden, het doen als konijnen, vaak zonder na te denken over eventuele geslachtelijke en financiŽle consequenties, en een bult kinderen krijgen. Nu is intelligentie deels erfelijk, de aanleg moet er voor zijn en de ambitie om er iets mee te doen is natuurlijk ook van belang. "


1) Een groot deel van de wereld bevolking denkt hier juist wel over na. Het hebben van veel kinderen is in de meeste 3e wereld landen de enige mogelijkheid om op latere leeftijd verzorging te krijgen en zeker te zijn van een inkomen.

2) Er zijn miljoenen mensen die wel intelligent zijn maar simpelweg nooit een kans hebben gehad om hier wat mee te doen. Een verband tussen intelligentie en armoede zou ik dus niet te snel maken. Kijk wederom naar de 3e wereld landen.

Door Tweakers user Herko_ter_Horst, woensdag 1 februari 2012 15:20

-Cn- schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:20:
Laatst was uit onderzoek gebleken dat de jeugd over het algemeen minder weet als de oudere generatie's maar wel veel beter de locatie van desbetreffende kennis kan vinden (Simpel gezegd hoe ze op Google kunnen zoeken)

Het probleem is dus wel dat de jeugd te simpel gaat nadenken en dus inderdaad zal zeggen. "Dat Google ik wel" en daardoor zich ook minder snel in verschillende onderwerpen interesseren want als ze daar een vraag over krijgen dan Google ze het wel. En zoals je zelf al kan raden zijn ze dus heel erg afhankelijk van het internet.

Voor de rest wel begrijpelijke blogpost. Ik zie het zelf genoeg om me heen (18 Jarige MBO Student)
Het probleem is dat Google een popularity contest is: als er maar vaak genoeg bij een bepaald onderwerp/trefwoord naar een bepaalde pagina gelinkt wordt, wordt dat voor dit soort mensen de waarheid. Zonder eigen kennis van de materie, is het waarheidsgehalte van wat je op internet vindt moeilijk in te schatten.

Zo hoor je bijvoorbeeld regelmatig dat mensen hun spelling checken door het woord te Googlen en dan de meest voorkomende spelling te pakken. Dat betekent dat als maar genoeg mensen het fout doen, die spelling vanzelf de norm wordt (zoals met alles, overigens).

Of dat men Wikipedia als enige echte waarheid ziet.

Door Tweakers user h2bzeit, woensdag 1 februari 2012 15:28

Als het enige waar je goed in bent neuken is dan wil je dat toch ook beoefenen? Het liefst op professioneel niveau toch? :?

Door Tweakers user sypie, woensdag 1 februari 2012 16:53

Ik snap het niet, kun je een en ander in plaatjes uitbeelden of in een filmpje?

Door Tweakers user firekka, woensdag 1 februari 2012 16:55

Grappig verhaal, aan dit blog te zien zit er nog een kern van waarheid in ook :)

Door Tweakers user ciesouw, woensdag 1 februari 2012 17:01

je bent er zelf een goed voorbeeld van...

Door Tweakers user swallav, woensdag 1 februari 2012 17:05

Schijnbaar heeft in breezah spreken/communiceren en de meiden die het representeren een bepaalde aantrekkingskracht. Ook het compleet vernachelen van de Nederlandse taal (of welke taal dan ook) en doen alsof niets je interesseert behalve een lekker (dom) wijf (en talloze kinderen), schijnt ontzettend goed te werken als pussy magnet.
Taal zegt lang niet alles. Ik mag mezelf als hogeropgeleide rekenen. Doch spot ik, bij zowel mezelf en nog vaker bij mede studenten regelmatig slecht geschreven stukken. Dat wil echter niet zeggen dat dit domme studenten zijn. Sterker nog, ik durf te wedden dat het gros van hen (zo niet allemaal) een IQ heeft waar je u tegen zegt.
Ook het automatiseren en digitaliseren van vrijwel alles zorgt voor het uitsterven van ambachtelijke beroepen, en veroorzaakt luie mensen wat betreft informatie verzamelen en onthouden ("Dat Google ik wel/Staat wel op Wikipedia/Z'n nummer staat wel in m'n telefoon/etc."). Naast de ontzettend goede medische zorg in de Westerse wereld blijven de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen toch in leven. Ook de kinderen die zonder zorg Łberhaupt niet in leven zouden zijn en/of blijven, kunnen nu opgroeien.
Het automatiseren en digitaliseren zorgt juist voor veel meer kennis. Door je volledig te kunnen focussen op de berekening in plaats van de getallen, kan je veel meer berekeningen doen. Laat ik een voorbeeld geven. Voor een natuurkunde toets zou je natuurlijk allemaal getallen kunnen gaan leren zoals de constante van Planck, de snelheid van licht en geluid etc etc. Echter, door te leren omgaan met formules, leer je veel meer. Die gegevens kan je toch wel makkelijk opzoeken. Je houdt meer tijd over voor dingen die je niet kan opzoeken. En zo, krijg je meer kennis.
"Ik belast mijn hoofd niet met feitjes die ik kan opzoeken in een encyclopedie", Einstein, nadat men hem vroeg wat de snelheid van het geluid was.

Het digitaliseren zorgt er bovendien voor dat je sneller dingen kan testen. Bij een project op mijn studie was het toch handig om te weten dat bepaalde constructies niet zouden werken om wat voor reden dan ook.

Als je bekijkt hoeveel meer kennis er beschikbaar is gekomen voor iedereen de laatste vijftig jaar, dan kan je niet anders zeggen dat de computer en het internet alleen maar voor meer kennis hebben gezorgd. Puur omdat je niet meer tijd hoeft te steken in zinloze dingen zoals het uitzoeken van het achtste decimaal van pi.
Conclusie
Bovenstaande zal lang niet altijd met elkaar verband houden en op alle voorbeelden zijn uitzonderingen te noemen, maar de uiteindelijke conclusie: De mens wordt dikker, dommer en helpt zichzelf uiteindelijk naar de klote.
Deze conclusie is incorrect en onvolledig. Dit geldt wellicht voor een aantal "domme" mensen, maar mensen met behoorlijk IQ gaan volgens jouw theorie ook alleen maar met elkaar. Hierdoor zou je dus twee groepen krijgen. Namelijk een enorm domme groep en een enorm slimme groep (dom keer dom = dom en slim keer slim = slim). Opzich een redelijke theorie, ware het niet dat de mens al een tijdje op deze planeet rondloopt. Wat wil ik hiermee zeggen? Als jouw theorie klopt, dan zouden er geen "dom * slim = middelmatig" mensen moeten zijn. Dit is echter absoluut niet het geval. Je hebt immers een redelijke groep van mensen die wel wat geleerd hebben, maar niet bepaald patenten op hun naam hebben staan (ok, patenten stellen niet altijd wat voor, maar je snapt de bedoeling).

Kortom, je blog is redelijk naief. Om dan iets te zeggen over intelligentie en dat de wereld steeds dommer wordt, vind ik niet op zijn plaats. Argumenten zoals, afschaffing stufi master, langstudeerboete of de hardeknip (ik hoef waarschijnlijk mijn rol in de samenleving niet meer te noemen) zouden veel sterker geweest zijn.

PeAcE oUt HoMiE!

Door Tweakers user Fishticks, woensdag 1 februari 2012 17:20

Je moet niet uitgaan van gramaticale fouten. Ik ben zelf hoogbegaafd en ben hartstikke dyslectisch, mijn inzicht en rekenvaardigheid zijn ver boven de doorsnee burger, maar als het gaat om spelling en dergelijke dan ben ik net zo ontwikkeld als de gemiddelde volwassene.

Overigens is slim zijn =/= intelligent. Je kan wel 10 uur in de boeken zitten en 4 keer hetzelfde doornemen totdat je het snapt, of als je intelligent bent hoef je in principe 0-1 uur te kijken en je snapt het


Door Tweakers user encryped, woensdag 1 februari 2012 20:02

th4k1ck3r schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 13:47:
Schitterend om deze frustraties te lezen =D

Ik irriteer me ook aan de jeugd van tegenwoordig, maar ik weet ook dat dit mijn eigen kansen vergroot: Hoe meer dommer volk, hoe beter ik ben.

In ons gezin met 3 kinderen heeft vader/moeder/3kinderen allemaal een IQ boven 120. Ik hou van de genen van mijn ouders!

Natuurlijke selectie zorgt ervoor dat wij als intelligente mensen zullen overleven.

Al eens de theorie van de Untermensch en de ‹bermensch gelezen?
De dommen planten zich voort met andere dommen, de intelligente planten zich voort met andere intelligente. Natuurlijke selectie dus. Dit zorgt voor evolutie die twee kanten opgaat!
Ja, echter heerst hier in Nederland het cultuur dat iedereen gelijk moet zijn. Zo worden de uitschieters keihard met grond gelijk gemaakt. Wat resulteert dat de hoeveelheid slimmere mensen in Nederland juist daalt. Eigenlijk zie ik dit als een probleem welke door de politiek veroorzaakt is. Alles moet eerlijk verdeelt worden. Maar word dat dan nu wel eerlijk gedaan ? De slimme mensen moeten leiden onder domme mensen. Terwijl de domme mensen niet/weinig moeite doen om te studeren. Ze stellen geen of lage doelen welke zij willen bereiken in het leven. Terwijl slimme mensen ergens naar streven.

De mentaliteit van tegenwoordig resulteert dat de wil/inzet er niet is om kennis te vergaren. Een mooi voorbeeld hiervan is dat er meer meisjes dan jongens op het vwo zitten. Meisjes op hoger niveau spannen zich meer in dan een jongen op hetzelfde niveau. Zo word de kennis van tegenwoordig verlaagt naar een lager niveau. De jeugd van tegenwoordig leid aan gemakzucht en streeft naar een 6 en niet hoger.

Naar mijn mening word de wereld net zoals wiethoofd vermeld steeds dommer. Door de mentaliteit, gemakzucht en politiek van tegenwoordig. Een hogere studie (hogere investering) moet beloond worden. Zo moet de maatschappij accepteren dat mensen die een hogere opleiding gedaan hebben ook meer mogen verdienen. Zo moeten we af van de zesjescultuur en moet het streven van cum laude op een studie vanzelfsprekend worden. We moeten gelijk behandeling in de zin dat de hoger opgeleiden mensen niet leiden onder de andere. Zodat de andere streven naar een hogere niveau. Wat intellectualiteit van Nederland moet gaan bevorderen.

Door Tweakers user -RetroX-, woensdag 1 februari 2012 20:05

Ik heb waanzinnig respect voor bestuurders en adviseurs bij semi-publieke instellingen.... zeg nou zelf: 30 uur per week werken. 35 vakantiedagen, 2 ton per jaar, op je 55e met pensioen.... en als je er uit vliegt omdat je "stout" bent geweest krijg je een paar ton mee als ontslagpremie.........

Blijkbaar behoor ik tot de grote meerderheid die niet slim genoeg is om dit voor zichzelf te realiseren. Helaas...

Door Tweakers user densoN, woensdag 1 februari 2012 21:41

Eitje: het zijn de lager opgeleide mensen die elkaar vinden, het doen als konijnen, vaak zonder na te denken over eventuele geslachtelijke en financiŽle consequenties, en een bult kinderen krijgen. Nu is intelligentie deels erfelijk, de aanleg moet er voor zijn en de ambitie om er iets mee te doen is natuurlijk ook van belang. Als je dus twee domme ouders hebt is er een zeer kleine kans dat je bovenmatig intelligent bent, heb je slimme ouders dan ben je vaak onderdeel van een gezin van 3 tot 6 familieleden in plaats van 9.
50 jaar geleden waren het ook de lager opgeleiden die elkaar 'vonden' en minder na dachten over welke consequenties dan ook. Ik snap dan ook niet waarom we 'dommer' worden. Daarnaast kom ik zelf uit een minder populaire buurt, maar moet het eerste gezin met 9 leden nog tegen komen (of heb je de huisdieren meegeteld?).
Schijnbaar heeft in breezah spreken/communiceren en de meiden die het representeren een bepaalde aantrekkingskracht. Ook het compleet vernachelen van de Nederlandse taal (of welke taal dan ook) en doen alsof niets je interesseert behalve een lekker (dom) wijf (en talloze kinderen), schijnt ontzettend goed te werken als pussy magnet.
De 'kudde' zal altijd blijven bestaan en door sommige niet worden begrepen. Waar ze in 1996 stonden te hakken in aftands lelijke trainingspakken onder de speed, staan ze nu te 'shufflen' op coke/xtc en zijn de Aussies vervangen voor Monclar jassen van 600+ euro. De slang van toen is vervangen door slang van nu en de uitgebouwde Opel Manta heeft plaats gemaakt voor de Honda Civic. Het verschil is misschien dat er nu meer multi-culturele invloeden zijn binnen deze trends.

Een echt probleem is de isolatie van de maatschappij. Ouders die niet in staat zijn om hun kinderen op te voeden omdat ze er simpelweg gewoon niet meer genoeg voor ze zijn (het aantal tweeverdieners is explosief toegenomen). Religies die botsen. Buren die de namen van elkaar niet eens weten. Mensen die het fatsoen nog niet meer hebben om hun capuchon af te zetten wanneer ze een winkel binnen lopen. De nieuwe generatie die meent alles op afbetaling aan te moeten schaffen en zich schamen voor B merken of een mobiele telefoon van 2 jaar of ouder. We zijn een consumptiemaatschappij aan het worden. Velen die meer uren op social media/internet doorbrengen dan bij familie en/of vrienden, dat zijn problemen.
Ook het automatiseren en digitaliseren van vrijwel alles zorgt voor het uitsterven van ambachtelijke beroepen, en veroorzaakt luie mensen wat betreft informatie verzamelen en onthouden ("Dat Google ik wel/Staat wel op Wikipedia/Z'n nummer staat wel in m'n telefoon/etc."). Naast de ontzettend goede medische zorg in de Westerse wereld blijven de mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen toch in leven. Ook de kinderen die zonder zorg Łberhaupt niet in leven zouden zijn en/of blijven, kunnen nu opgroeien.
We gaan efficiŽnter om met informatie. Waarom zou ik nog bezig zijn met kaartlezen en het onthouden van nummers als techniek dit voor me kan overnemen. Het zijn imho namelijk niet de meest spannende bezigheden in het dagelijkse leven. Als jij in de toekomst een auto in stapt die jou volledig geautomatiseerd naar je bestemming brengt, ga je dan ineens de hele weg uit je neus eten (je hoeft tenslotte niet meer na te denken), of schakel je dan over naar andere bezigheden zoals het reageren op comments binnen je blog.
Daarnaast heb je nog dat het eten steeds sneller (gegeten en geproduceerd) en vetter en ongezonder moet zijn en krijg je dus naast hele domme mensen hele dikke domme mensen, waar een relatief intelligent persoon nog zijn/haar eigen kostje in elkaar draait.
Helemaal mee eens. Een eerste stap in de goede richting is dan ook het verhogen van de ziektekosten voor deze groep. Geld blijft namelijk een ijzersterke motivatie.


Conclusie:
Zoveel slimmer waren we vroeger niet. Sterker nog...
http://www.dumpert.nl/mediabase/9588...f59/nimby.html

[Reactie gewijzigd op woensdag 1 februari 2012 21:46]


Door Tweakers user mux, woensdag 1 februari 2012 22:36

1. Maak een blog zonder enige inhoud, beetje ranten, geen seconde onderzoek doen of wat je zegt ook echt waar is of op welke manier dan ook steekhoudende argumenten gebruiken
2. ???
3. PROFIT!!!

Come to think of it, ik wijzig mijn mening. Het is een prachtig staaltje ironische komedie :)

Door Tweakers user ari, woensdag 1 februari 2012 22:47

James R. Flynn is het niet met de strekking van je post eens. (Staat wel op Wikipedia)

Door Tweakers user Sibert, donderdag 2 februari 2012 00:14

Als je dus twee domme ouders hebt is er een zeer kleine kans dat je bovenmatig intelligent bent, heb je slimme ouders dan ben je vaak onderdeel van een gezin van 3 tot 6 familieleden in plaats van 9.
Gelukkig dat je vaak zegt, anders was ik je komen wurgen.
Ik zelf heb 6 zussen en 1 broer (dat maakt 8 kinderen) waarvan: 3 zussen hoogbegaafd (hoog IQ, algemeen erg slim), de rest is ook vrij slim. De enige met wat moeilijkheden is mijn broer met dysorthographie. Mijn vader is IT directeur voor een winkel die onder Blokker valt en mijn moeder is diplomaloos, heeft borderline (maw is redelijk zot in haar hoofd).
Met andere woorden: het aantal gezinsleden zegt helemaal niks. Over de stelling van het opleidingsniveau van de ouders ben ik het voor een deel mee eens. Ik ben gezakt van 'opleiding' (middelbare school, vanwege desinteresse) en de ouders zijn idd minder geschoold.

Verder: bewijs je stelling eens.

Door Tweakers user D.oomah, donderdag 2 februari 2012 05:58

Er zijn geen domme mensen, maar je kunt een vis niet beoordelen naar zijn bekwaamheid in het klimmen van bomen.

Ondanks je leeftijd (je bent krap een maand ouder dan ik) vraag ik mij af in hoeverre je hierover nadenkt. Je bent snel veroordelend en zit vol met vooroordelen. Jij vind mensen blijkbaar dom omdat ze een lage opleiding hebben. Dan moet ik je de vraag stellen waarom dat 'dom' is? Puur omdat iemand niet de capaciteiten heeft om het wetenschappelijk onderwijs te halen betekend niet automatisch dat hij dommer is dan iemand die die capaciteiten wel heeft. Het betekent vooral dat hij ergens anders goed in is maar dat jij die capaciteiten niet waardeert.

Dus wie is er nu dommer? Die persoon die zijn capaciteiten voor iets anders inzet dan leren of die persoon die de capaciteiten van een ander niet ziet?

Door Tweakers user ari, donderdag 2 februari 2012 10:34

Sibert schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 00:14:
Met andere woorden: het aantal gezinsleden zegt helemaal niks.
Tja, N=1...

Het hangt allemaal nogal af van je definitie van intelligentie. Ik neem hier even de definitie van David Wechsler, die intelligentie als volgt definieerde:
Intelligentie is het vermogen doelgericht te handelen, rationeel te denken en effectief met de omgeving om te gaan.
Hier is intelligentie een maat van (met name aangeleerde) schoolse vaardigheden, waarin logisch redeneren sterk terugkomt. In die zin is het logisch om iemand die wetenschappelijk onderwijs genoten heeft intelligenter te noemen dan iemand die een mbo-diploma heeft, gezien juist op het wo het logisch en kritisch redeneren centraal staat.

Natuurlijk schopt dit mensen tegen de schenen aan, want intelligentie is maar ťťn facet van iemands capaciteiten. Net zoals sportieve prestaties en sociale relaties dat zijn. Je zult mij ook niet horen beweren dat iemand met een hogere intelligentie 'beter' is dan iemand met een lagere intelligentie. Het wil slechts zeggen dat iemand op dat ene punt meer capaciteiten heeft, zonder iets te zeggen over iemands andere capaciteiten. Zo zal iemand gerust andere talenten hebben waar hij of zij in uitblinkt; daar moet je ook naar kijken. Als we hier in Nederland opeens geen mbo'ers meer zouden hebben, dan ligt het land binnen een week compleet plat. Juist zij houden de dagelijkse economie draaiend, leggen wegen en voorzieningen aan en zorgen dat de boel een beetje knap blijft. Met andere woorden: zonder hen heb jij geen brood op de plank. Net zoals de arts in het ziekenhuis zijn specialiteiten heeft, maar waarschijnlijk niet in staat is om zelf groenten te verbouwen of een winkel te runnen. Je moet dus iedereen waarderen om wat 'ie kan en doet, want iedereen heeft zijn eigen capaciteiten.

Door Tweakers user F0nz0, donderdag 2 februari 2012 11:00

"De wereld wordt steeds dommer".

Of jij wordt steeds "slimmer"?

Alles is nu eenmaal relatief, zei Einstein al. Ook niet de domste. Als je veel blowt, van je nickname uitgaande, denk je slimmer te zijn dan de rest. Maar uiteindelijk word je toch dommer, of minder slim. Lastige materie. Ik heb een IQ van 140 (ook al zo'n nietszeggend iets) maar kan moeilijk hoofdrekenen. Ben ik dan dom?

Verder vind ik je blog nogal kortzichtig. En dat is veel erger en gevaarlijker dan domheid. Je voelt je verheven boven de mensen in je omgeving, die je over het algemeen beschouwt als plebs. Je lijkt me een Lone Wolf type, weinig vrienden en door je omgeving als een zonderling beschouwt, die misschien ooit een keer zal doorslaan.

Het is een aanname, maar ik zou gewoon stoppen met blowen als ik jou was.

[Reactie gewijzigd op donderdag 2 februari 2012 13:53]


Door Tweakers user silvyan, donderdag 2 februari 2012 11:11

typisch gevalletje van

'ik vind mijzelf beter slimmer en gezonder dan iedereen'

Door Tweakers user Fawn, donderdag 2 februari 2012 13:02

Ik denk dat je door internet makkelijker in aanraking komt met jongeren of ouderen die je als 'dom' ziet. Vroeger waren het er evenveel, maar was de scheiding tussen adel en volk of tussen academici en lager opgeleiden waarschijnlijk wat duidelijker merkbaar.

Mocht je graag meer scheiding zien, beperk je dan tot websites die zich richten op publiek van hoger niveau. Anders moet je niet zo kermen.

Door Tweakers user onok, donderdag 2 februari 2012 13:10

"en de laatste doet het licht uit, en dan mag een andere apensoort het nog maar eens een keer proberen."
:+

Door Tweakers user Onno !, donderdag 2 februari 2012 14:20

Zeer vermakelijk blog 8-)


Door Tweakers user IStealYourGun, donderdag 2 februari 2012 22:01

Zou je er aan ergeren?
Ik bedoel maar... als we met zen allen dommer worden, wat is daar dan mis mee, we merken het (als groep) toch niet.

Door Tweakers user B_FORCE, vrijdag 3 februari 2012 01:31

Ik zou eerder willen zeggen dat mensen steeds onverschilliger, luier en slordiger worden.
Want zelfs het niveau bij mensen die een hogere opleiding hebben genoten, is erbarmelijk en echt om te huilen.

Naar mijn mening heeft dat met name te maken met de manier waarop onderwezen wordt en voornamelijk waar de prioriteiten liggen.
Mensen die keurig netjes overal zeventjes en achtjes voor halen hebben geen een benul wat die vakken Łberhaupt inhouden.
(met normen nog strenger maken schiet je dus helemaal niets op)

Zo kun je dus ook het begrip dommer zien.
Daar irriteer ik me eigenlijk veel meer aan.

Door Tweakers user rubjo99, vrijdag 3 februari 2012 13:51

Altijd de laag opgeleide mensen maar bevoordelen. Gewoon zwaar hatelijk.

Door Tweakers user 311172, vrijdag 3 februari 2012 22:27

MicGlou schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 15:05:
Wow... dat is een blog vol kortizichtigheid, vooroordelen en nonsens zeg... potver, jij durft! Er gaat serieus zoveel scheef in dat stukje tekst...

Je begint met laag opgeleide mensen, wat weer genetisch gezien door domme ouders komt etc... Dan roep je cijfers die absoluut NIET Nederlands zijn... er zijn maar weining gezinnen in Nederland die rond de 9 liggen... 6 is al een uitschieter. Al die 'domme mensen' eten ongezond, maakt het blijkbaar voor jou ook nog een stukje erger...

Je conclusie: de mensheid gaat naar de klote!

Nou kan ik je vertellen dat juist door dergelijke arrogantie, het verheven willen zijn, vooroordelen over mensen waar je blijkbaar 0,0 begrip van hebt... DAT is nou juist het probleem van de verslechtering onder de mens.... van die zeurkousen die achter hun toetsenbord zitten en kritiek hebben op de gehele wereld.

Ik stop maar... want ik kan nu alleen nog maar heel onvriendelijke, zelfs vijandelijke opmerkingen maken want mijn broek zakt af van de ENORME PLAAT VOOR JE KOP! Als dit is hoe jij tegen dingen aankijkt, dan ben je zelf onder deel van het probleem. Wijzen is makkelijk...
En U, hebt U er al over gedacht? of deed dat te veel pijn, in je eencellig breintje > Katholieken zitten te fokken in Afrika, want het moet van die clown uit Rome (dat er daarbij al miljoenen doden zijn gevallen aan venerische ziekten, fulmineert die zelf uitgeroepen opperlul tegen condooms, anti-conceptiva , est c'est la mŽme choisir pour le Moslim-muzelmannetjes, met een lekker geÔndoctrineerd brein ( aai nou heb ik toch wel een fatwa aan mijn been zeker, etc...We zitten nou al verdomd aan 7 miljard wezens, hoe denk jij (aai, dat moet even pijn doen) als het mens-DOM zo verder blijft doen hoe ze aan eten en andere levens-noodzakelijkheden komen om te over-leven!!! ŗ la Green Solent of Sinn City. U zegt maar, wij draaien > Sorry voor de anderen die de beginstelling WEL begrijpen, deze excentÔele vraag hoort niet op TweakersNet doch ik kon het echt niet nalaten om hier op de domheid te reageren. En nu snaveltjes dicht en oogjes toe. :)

Door Tweakers user Barleone, zaterdag 4 februari 2012 12:31

rubjo99 schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 13:51:
Altijd de laag opgeleide mensen maar bevoordelen. Gewoon zwaar hatelijk.
Dude, you serious?! :F LMAO :D

[Reactie gewijzigd op zaterdag 4 februari 2012 12:32]


Door Tweakers user MeijsteR, maandag 6 februari 2012 17:16

Dus mensen met een hoog IQ zijn niet zelf verwoestend bezig? Die rijden namelijk allemaal niet in dure (lease) auto's die vreselijk zuipen (uitzonderingen daargelaten). En wie gaat al het werk doen waar geen diploma's voor zijn als alle "domme" mensen door de natuurlijke selectie zijn verdwenen? Ik geloof niet dat jij zin hebt om langs de A1 afval te rapen of wel?

Dat de jeugd zich nu zo gedraagt wil niet zeggen dat het later allemaal "domme" mensen zijn. Ik ken zat mensen die eerst geen moer uitvoerden op school maar die nu toch een prima diploma op zak hebben en een goede baan hebben. Je IQ hoeft niet hoog te zijn om te kunnen leren, je moet het alleen wel willen.

Door Tweakers user enomiss, woensdag 8 februari 2012 15:55

Slim zijn staat niet in verband met het hebben van een grote hoeveelheid kennis.

Ik zie sommige mensen schrijven dat 'we' slimmer zijn omdat 'we' meer weten, of omdat je zowat alles kunt opzoeken..

Slim zijn, oftewel intelligent zijn, is als goed goed werkend gereedschap. Niet meer. Je kan super intelligent zijn, zonder enige kennis te hebben. Zo begint een intelligente baby namelijk ook sneller te leren. Kennis is slechts als rauwe data. Zie het als data op een hard disk. Al deze losse data moet met behulp van intelligentie in verband worden gebracht om tot iets zinnigs te komen.

Als iemand bijvoorbeeld zo geniaal is dat hij het hele woordenboek letter voor letter op kan lezen, precies zo als het er staat, dan heeft hij een andere kwaliteit, namelijk die van goede informatie opslag.

Vaak erger ik mij eraan dat mensen met deze kwaliteit (fotografisch geheugen is het extreem) onterecht voor intelligent worden gezien. Jammer genoeg is ook bijna al het onderwijs hierop toegespitst. Zo is alles gericht op 'bottom-up learning', je krijgt eerst alle losse pusselstukjes om er daarna 'the big picture' van te maken. Waarom? Omdat de meeste mensen niet intelligent zijn. Ze moeten stap voor stap alle informatie krijgen, waarna het pas voor hen mogelijk is het algehele plaatje te zien. Als je maar hetgeen wat in een boek staat kan opslaan, onthouden, en later uitspugen, dan fiets je zo door zelfs de meeste universitaire opleidingen heen. Werkelijke intelligentie wordt maar zelden opgeroepen. Een 'top-down' methode van leren zou dan effectiever zijn. Bij top 'top-down' Krijg je eerst het grote plaatje, en hoe je daar komt, dat vogelen intelligente mensen zich zelf maar uit.

Werkelijk intelligente mensen creŽren zelf kennis. Hier zijn er een stuk minder van.

Wat er dus krom is in je verhaal, is de mix up tussen intelligente mensen, en mensen met een goed geheugen. Dit zijn zoals ik eerder aangaf twee verschillende kwaliteiten, en deze zijn dan ook in tweedeling in genen aanwezig.

Het kan zelfs zo zijn dat iemand welke met de hedendaagse IQ testen op 130 uitkomt intelligenter is dan iemand met een IQ van 110. De grootste afkeur die ik heb tegen IQ testen is dat ze vrijwel altijd gemaakt moeten worden onder tijdsdruk. Tijdsdruk staat gelijk aan stress. Of je die stress bewust meemaakt of niet, dat maakt niet uit. Sommige mensen hebben hier meer of minder last van. Je vermogen om om te gaan met stress is een geheel afzonderlijke kwaliteit. In de hedendaagse IQ testen zou er een stress test moeten zijn, welke een met een factor je IQ uitslag verhoogt of verlaagt.

Het feit dat 'maatschappelijk succesvolle' - ik zou niet direct zeggen intelligente - mensen
elkaar opzoeken om kinderen te maken klopt. Het gaat hier vooral om de succes factor in deze maatschappij. Goede baan, veel verdienen, grote bek en sociaal vaardig. Deze mensen denken dat ze allemaal intelligent zijn, maar dat hoeft niet.

Werkelijke intelligentie bij een mens gaat een stuk dieper. Je moet terug gaan naar de vraag wat is de zin van het leven. Het antwoord is een doel (of geen doel). Wanneer er een doel is, dan kunnen er meerde meningen zijn, betreft wat intelligent is, anders voor elk geloof. Wanneer er geen doel is, dan wordt het doel door de mens zelf uitgevonden. Dat lukt ons ongelovigen ook aardig tegenwoordig. Ons doel is vooral gelukkig zijn, en naar eigen moraal goed leven. Gezien het feit dat het gros van de eerder genoemde 'maatschappelijk succesvolle' (ook wel slaven van de maatschappij--of schapen te noemen) mensen vaak niet eens gelukkig is, zie ik ze eigenlijk ontiegelijk falen in hun leven. Als ik om me heen kijk zie ik soms een simpele loodgieter die het allemaal goed voor elkaar heeft en berust in zijn eenvoud, en toch heel slim en gelukkig leeft. Slim in het maken van 'life changing decisions', daar heb ik het dan over. Schapen kunnen met hele intelliegente dingen bezig zijn op hun werk, echter op individueel vlak maken ze de de meest beroerde en domme beslissingen die je voor mogelijk kunt houden. Om maar een voorbeeld te noemen, een carriŤrevrouwtje dat ervoor gaat en zich op latere leeftijd realiseert dat ze eigenlijk kinderen wou, en vervolgens doodongelukkig wordt. Meteen kandidaat voor een Darwin award gezien de mogelijke zelfmoordneigingen voor deze ongelukkige mensen welke ooit een of meerdere verkeerde 'life changing decisions' hebben gemaakt.

Nu dwaal ik een beetje af, maar reguliere intelligentie welke uit IQ testen en maatschappelijk succes wordt gehaald, is naar mijn inzicht een los toneelstuk in het grotere plaatje waar wij met de mensheid heen moeten. Zo zijn tal van dingen waar zogenaamde intelligente mensen zich mee bezig houden totaal onnodig. Zoals beroepen te vinden in de politiek en economie bijvoorbeeld.

Wat ik dus wil concluderen is, dat de poster zich niet zo veel zorgen hoeft te maken. Er zal inderdaad een tweedeling ontstaan tussen de maatschappelijk succesvolle mensen, en degene die dat niet zijn of er geen kans toe krijgen. Ook mooie mensen kunnen bijvoorbeeld gemakkelijk meeliften in de eerste categorie.

Qua intelligentie zal er niet meer veel evolutie plaats vinden, ver voor het punt waar wij biologisch gezien heel intelligent zouden kunnen evolueren, zullen er computers/ingebouwde chips zijn om de mens kunstmatig intelligenter maken. Data opslag (geheugen) is dan geen probleem meer, het gros van de zogenaamde intelligente mensen kan inpakken omdat ze niet meer onderscheidend zijn. Alleen de ware intelligente creatieve geesten (wat ik kunstmatige intelligentie nog niet snel zie doen) zullen als intelligent gezien worden. Dit zal een select elite groepje zijn.

Door Tweakers user ClementL, maandag 17 september 2012 14:56

Moest ik idd ook direct aan denken.

[Reactie gewijzigd op maandag 17 september 2012 14:57]


Reageren is niet meer mogelijk